Jaguar S-Type v Česku není příliš známý, což je škoda, protože jde o plnohodnotného rivala pro vozy Audi A6, BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E. Ve svém vrcholném provedení R pak konkuruje velikánům jako Audi RS 6, BMW M5 a Mercedes-Benz E 55 AMG. Díky tomu, že není tak známý a populární, má jednu velkou výhodu, jeho ceny jsou mnohem nižší než u zmíněných Němců.

Jeho tvary s každým rokem dozrávají.

Je sice konkurentem německé trojce, ale už na první pohled dává jasně najevo, že na vše půjde po svém, žádná obligátní klasika. Začněme designem karoserie. Při představení v roce 1998 byl S-Type přijat poměrně vlažně, jeho tvary předběhly dobu. Avšak dnes, po 26 letech dozrál a je radost na něho koukat. Zatímco maska se tehdy snažila působit moderně, ale zároveň dát důraz na retro prvky, zadek je tou pravou Jaguáří klasikou. Pro mnohé kontroverzní jsou především přední světla.

Interiér je kouzelný, ale mezi ty nejkvalitnější nepatří.

Uvnitř si člověk připadá jako v retro obýváku – dřevo, pohodlná sedadla a žádné zbytečnosti. Při bližším ohledání se však projeví nedostatky, některé materiály nejsou zrovna kvalitní a dobré často není ani jejich zpracování/slícování. Zadní cestující s výškou nad 180 centimetrů se pak budou muset smířit s menším prostorem pro hlavu. Ale jelikož jde o youngtimer/víkendovku a ne auto pro každodenní jezdění, tak nad těmito neduhy se dá snadno přivřít oko. Pokud ho budete chtít vzít na větší výlet, potěší poměrně objemný 400-litrový kufr.

Zvuk mocného osmiválce doplněný o jekot kompresoru je návykovou záležitostí.

Šlápněte pořádně na plyn a ozve se mocné burácení doprovázené kvičením kompresoru. Zadní pneumatiky dělají burnout na požádání, taky ještě aby ne, když 4.2-litrový V8 má výkon 400 koní a točivý moment 540 Nm. Díky tomuto královskému agregátu mu není cizí ani driftování, stačí si ho správně rozhodit a zatopit pod kotlem. Zrychlení z 0 na 100 km/h a maximální rychlost? 5.6 sekundy a elektronicky omezených 250 km/h. Vyzdvihnout musím i silné, trvanlivé a dobře dávkovatelné brzdy. Spotřebu bych radši nekomentoval, nebo ano? Hmmm, při svižném jezdění okolo 14 l/100 km.

Není to vyloženě sportovní auto, ale sportovně střižené luxusní GT.

Mohli byste si myslet opak, ale vyloženě sportovní auto to není. Je to anglický muscle car, chcete-li dálniční křižník se sportovním nádechem. Má totiž přeposilované řízení, kterému sekunduje hladce a pomalu řadící automat. K tomu si přidejte parádní odhlučnění a podvozek od mistrů svého oboru, ten nejen skvěle drží stopu v zatáčkách, ale zároveň ukázkově filtruje všechny typy nerovností.

S-Type R je youngtimer, do kterého se snadno zamilujete.

Jaguar S-Type R je zajímavým youngtimerem, autem, do kterého se dá snadno zamilovat. Prominout mu musíte jen náročnější servis, ale to každému stroji z kategorie super-sedanů. A dobrá zpráva na závěr. Jelikož přemýšlíme nad novým mazlíkem, tento kousek bude na prodej. Pro více informací nás neváhejte kontaktovat.

Autor: Adam Václavek / WikiCars.cz