Recenze ojetého VW Touareg 4.2 TDI V8 druhé generace 7P

Ojetých, zánovních, ale i nových aut ze zahraničí pro vás vozíme čím dál více. To znamená, že naše tažné koně musíme pravidelně obměňovat, protože naše nájezdy jsou opravdu vysoké, vyšší tisíce kilometrů týdně. Vyzkoušeli jsme skoro vše, za co se dá zapřáhnout vozík o hmotnost až 3500 kilogramů. Troufáme si tedy tvrdit, že máme opravdu přehled, proto je pro VW Touareg 4.2 TDI V8 velkou pochvalou, když se k němu pravidelně vracíme, jde o jedno z nejlepších ojetých aut pro tahání těžkých přívěsů.

Plusy

  • VW Touareg patří mezi nejlepší SUV k tahání těžkých přívěsů. Mnoho aut utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 3.5 tuny, ale to, s jakou chutí to dělá Touareg s 4.2litrovým osmiválcem, je k nevíře. Máte v něm pocit, že žádný přívěs netáhnete.
  • 4.2 TDI V8 sice nemá malou spotřebu, co se běžného jezdění týče, v tu chvíli si vezme okolo 10-12 l/100 km. Na dálnici spotřeba klesne k 8 l/100 km. A jelikož má hromadu síly, s přívěsem jeho spotřeba nevzroste tolik jako u menších a slabších motorů, na dálnici pak jezdí za nějakých 10 l/100 km. Za 12.4 l/100 km jsme jeli, když jsme za sebou táhli vozík s dvěma Fordy Mondeo.
  • Díky vzduchovému podvozku se s ním můžete vrhnout i do těžkého terénu, umí totiž měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 300 milimetrů. Díky tomu se zvládá brodit hloubkou až 580 milimetrů.
  • VW Touareg 4.2 TDI V8 má poctivou čtyřkolku se středovým diferenciálem Torsen, takže se nezalekne mokrého asfaltu, bláta, skal ani sněhu.
  • Když taháte ojetá auta ze stovky kilometrů vzdálených měst, potěší vás komfortní podvozek, kvalitní odhlučnění a útulný interiér.
  • U Touaregu vás v neposlední řadě zaujme prostorný interiér, do jeho kufru s objemem 580 litrů, po sklopení sedadel 1642 litrů, pohodlně naložíte například druhou sadu kol, kterou dostane k autu, které táhnete za sebou.
  • Vzduchový podvozek je poměrně spolehlivý, to platí i pro automatickou převodovku a pohon všech kol.

Mínusy

  • 4.2 V8 TDI je docela spolehlivou jednotkou, ale když už se něco pokazí, oprava je podstatně dražší než u 3.0 TDI. Motor je totiž osazen dvojicí turbodmychadel, k tomu má čtyři rozvodové řetězy, které by měly vydržet zhruba 300 000 kilometrů, avšak jejich výměna je nákladná. Osmiválec dále trpí na zanášení karbonem, občas přestanou správně fungovat škrtící klapky.
  • Vzduchový podvozek si nedokáže zcela poradit s ostrými příčnými nerovnostmi, které nefiltruje odfiltrovat tak dobře jako běžné podvozky či ty s adaptivními tlumiči.
  • Máme-li být puntičkáři, musíme zmínit i tvrdý plast, ze kterého je středový tunel, protože o ten si vzrostlejší jedinci mohou opírat pravou nohu.
  • Věříme, že většině z vás to nevadí, ale jsou mezi námi i tací, kterým jo. Touareg stojí podobné peníze jako konkurence od značek Audi, BMW či Mercedes-Benz, a ačkoliv jezdí opravdu výtečně, na kapotě nemá logo luxusního výrobce, není tam ta prestiž.

Při tahání přívěsů platí jedno klišé – „objem ničím nenahradíš“, což Touareg 4.2 TDI V8 naplňuje

Podtrženo, sečteno, VW Touareg druhé generace 7P s motorem 4.2 TDI V8 máme vážně rádi. Ačkoliv jsme mnoho aut ze zahraničí tahali za novější třetí generací CR s motorem 3.0 TDI, vrátili jsme se zpět k našemu miláčkovi s osmiválcem. Ačkoliv je to klišé, objem ničím nenahradíš, alespoň v situacích, kdy se tahají těžké přívěsy.

Autor: Adam Václavek / WikiCars.cz