Jaká auta byste si měli nechat dovézt z ciziny?

Ze zahraničí dovážíme takřka vše, co má čtyři kola, respektive vše, co projde naší důkladnou kontrolou. Většinou jde o nepatrně dražší vozy, protože ty vyloženě levné už se po započtení všech nákladů za dovoz nemusí vyplatit. Často vysněné auto najdete i na tuzemském trhu, kde vám ho rádi zkontrolujeme, ale Češi si mnohdy myslí, že mají nedocenitelný poklad, tudíž bývají příliš drazí. Nejen proto se vyplatí pro auta vyrazit za hranice naší země. Dalšími důvody, proč si nechat auto dovézt z Německa, Holandska či Belgie, jsou širší nabídky, mnohdy vyšší výbavy a často i lepší stavy, protože v těchto zemích mají kvalitnější silnice a přísnější technické kontroly. V minulém článku jsme se podívali na 3 ojetiny, které nejčastěji dovážíme a také je doporučujeme dovážet. A jelikož se vám článek líbil, dnes se podíváme na další tři, tentokrát vám vybereme manažerské sedany/liftbacky/kombíky střední třídy.

Dovoz ojeté Škody Superb III

Miláčkem českého lidu je Škoda Superb. Liftback/kombík, který mnozí považují za limuzínu, milují ho obzvláště taxikáři pro nadprůměrný prostor na zadních sedadlech. Mimo to má Superb spolehlivé naftové motory 2.0 TDI, známé dvouspojkové převodovky DSG (k dispozici byly i manuály), osvědčené pohony včetně 4×4 typu Haldex, ale i výkonné benzinové jednotky 2.0 TSI, které umí pěkně zatlačit do sedadla. Superby nejčastěji dovážíme z Německa, hojně jsou tam využívány jako rodinná auta, ale i manažerské přemisťovadla. Je jich hodně, takže auta je potřeba pečlivě kontrolovat, mnoho z nich je bouraných, setkat se dá i se stočeným tachometrem. Výhodou je, že Němci většinou jezdí do autorizovaných servisů a o auta se pečlivě starají, takže nezřídka kdy narazíme na opravdu krásné kousky. Naše doporučení? S 2.0 TDI 110 kW nemůžete šlápnout vedle, nepotřebovali bychom ani na servis nákladnější adaptivní tlumiče DCC. Naopak bychom zřejmě neodolali dvouspojkové převodovce DSG, jelikož jde o spolehlivější variantu s mokrými spojkami. Mimochodem, v takové specifikaci umí jezdit za spotřebu nižší než 5 l/100 km, takže na jednu nádrž ujede přes 1300 kilometrů. Naopak bychom se raději vyhnuli 1.5 TSI s DSG. Ačkoliv jde o příjemný motor, tady má převodovka suché spojky a většinou nemá příliš dlouhou životnost.

Dovoz Audi A4 B9

Mnozí by si mohli říct, že mnohem lepší volbou než Audi A4 B9 bude Škoda Superb III, ale opak může být pravdou. Sice se budete muset smířit s méně prostornou kabinou, a to obzvláště na zadních sedadlech, ale A4 vám nabídne lepší jízdní vlastnosti díky vyspělejší platformě MLB Evo (Superb stojí na MQB). V A4 můžete mít obdobné pohonné jednotky a převodovky jako v Superbu, ale připlatíte-li si, lze najít i dospělejší šestiválec 3.0 TDI s poctivou čtyřkolkou s diferenciálem Torsen. S tímto motorem je spárována osmistupňová automatická převodovka Tiptronic od ZF, která je taktéž velmi spolehlivá. Toto však platí pro 200 kW verzi, ta se 160 kW má dvouspojkovou převodovku S Tronic, která rozhodně není známá pro svou spolehlivost.

Dovoz VW Passat B8

Co si tak o Passatu můžeme povídat, vždyť je to Superb v jiném kabátě, respektive Superb je Passat v jiném kabátě, abychom to řekli správně. Passat sice není tak štědrý k cestujícím vzadu, ale jeho interiér budí prémiovější dojem. V Německu často slouží jako služební vozidlo, takže jich je tam opravdu hodně, a právě proto je potřeba dát si hodně záležet s fyzickou kontrolou vozidla. Občas totiž můžete narazit na neférového překupníka, který si na vás bude chtít namastit kapsu. A proto jsme tady my, kteří vám rádi pomůžeme, abyste si domů dovezli čtyřkolovou radost, nikoli starost. Máte-li zájem o dovoz auta ze zahraničí, neváhejte nás kontaktovat!

Autor: Adam Václavek z WikiCars.cz, kde najde nejen recenze aut