4.0 V8 BiTurbo je nejspolehlivějším AMG motorem, který navíc dobře snáší úpravy. Jednotku M177 využívá i Aston Martin

Tento konkrétní Mercedes-AMG E 63 S Estate (S213) z roku 2019 s nájezdem necelých 110 tisíc kilometrů jsme přivezli z Německa našemu zákazníkovi. Auto je ve výtečné kondici a navíc v mimořádně bohaté výbavě, která zahrnuje například Burmester audio, odvětrávaná sedadla, dověry dveří a karbonové detaily úplně všude. Už při prvním pohledu je jasné, že jde o vůz, který dokáže nadchnout jak luxusem, tak sportovními schopnostmi.

Elegance, komfort a 612 divokých koní pod kapotou

Na první pohled působí AMG E 63 S uhlazeně a pohodlně, ale pod decentní karoserií se skrývá skutečná bestie. Pod kapotou pracuje 4.0 V8 BiTurbo (M177) s výkonem 612 koní při 5750–6500 ot./min a točivým momentem 850 Nm při 2500–4500 ot./min. S převodovkou AMG Speedshift MCT 9G a aktivním pohonem všech kol 4MATIC+ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a s příplatkovým AMG Driver’s Package dosahuje maximální rychlosti až 300 km/h. Zvuk je spíše decentní než bouřlivý, doplněný o typické střelby z výfuku a syčení turbodmychadel a sání. Dynamika motoru je ohromující – zrychluje bez prodlevy z jakýchkoliv otáček a k omezovači se žene doslova raketovým tempem.

Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!

Podvozek AMG RIDE CONTROL+ a čtyřkolka 4MATIC+

Vzduchový podvozek AMG RIDE CONTROL+ zajišťuje, že auto pluje s lehkostí i po rozbitých českých okreskách. Řízení sice není tak bezprostřední jako u menšího AMG C 63 S, ale je přesné a snadno se s ním koriguje v driftu. Karbon-keramické brzdy jsou nesmírně účinné a na okreskách je nemáte šanci utahat.

Pohon všech kol 4MATIC+ preferuje zadní nápravu, ale podle potřeby v řádu milisekund připojuje i předek. Elektronicky řízený diferenciál mezi zadními koly se stará o maximální trakci a v režimu Drift Mode se vůz změní na čistou zadokolku. Na okreskách je okamžitě znát, že zadní kola aktivně dotahují stopu, což v autě o délce pěti metrů a hmotnosti dvou tun působí až neuvěřitelně. Máte pocit, že disponuje řízením zadní nápravy (natáčení zadních kola).

Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!

Praktické superkombi AMG E 63 S (S213)

Kombík E 63 S není jen o rychlosti. Kufr nabídne objem 640 litrů a po sklopení sedaček vznikne rovná plocha s kapacitou 1820 litrů. Interiér je prostorný a kvalitně zpracovaný. V porovnání s třídou C od AMG je zpracování znatelně lepší, což by byl jeden z hlavních důvodů, proč bychom přemýšleli nad Éčkem.

Spolehlivost motoru 4.0 V8 BiTurbo (M177), převodovky AMG Speedshift MCT 9G a pohonu 4MATIC+

Podle zkušeností z praxe je čtyřkolka 4MATIC+ při pravidelné údržbě spolehlivá. Převodovce prospívají výměny oleje (maximálně po 60 000 km) a doporučuje se vyvarovat nadměrného používání launch controlu. Samotný motor M177 patří mezi nejlépe hodnocené AMG osmiválce – při včasných výměnách oleje (do 15 000 km) a běžné péči snáší i větší nájezdy. Nejčastější zmínky o závadách se týkají hlavně termostatu nebo drobných netěsností.

Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!

Cena a dostupnost AMG E 63 S generace W213/S213

Nový vůz v této specifikaci stál téměř 180 tisíc eur. Dnes lze sehnat ojeté sedany i pod milion korun, avšak udržované kombíky s bohatou výbavou se stále pohybují spíše okolo 1,3–1,5 milionu. Tento konkrétní kus ukazuje, že i po letech může AMG E 63 S nabídnout kombinaci komfortu, luxusu a extrémních rychlostí, přičemž se neztratí ani mezi nejnovějšími superkombíky.

Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!

Ojetý Mercedes-AMG E 63 S (S213) si zamilujete, pravděpodobně více než mnohé moderní hybridy

Mercedes-AMG E 63 S Estate generace S213 je auto, které zvládne všechno – mezistátní cestování, rodinné přesuny i okruhové radovánky. Luxusní superkombi, které jsme měli možnost dovézt z Německa, patří mezi naše oblíbená auta.

Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!

Fotogalerie: Mercedes-AMG E 63 S 4.0 V8 BiTurbo 4MATIC+ (S213)

Autor: Adam Václavek / WikiCARS.cz
Foto: Adam Václavek / WikiCARS.cz