Poslední dobou jsme kontrolovali nebo dováželi mnoho ojetých Mercedesů, a to rovnou ve sportovních verzích AMG. Proto jsme dlouhé noci studovali, jaké problémy trápí tato auta, především jejich motory.
Jaké AMG motory jsou nejlepší, co se zážitků týče?
Prvně se podíváme na 5,4litrový V8 s kódovým označením M113. Atmosférická verze je brutální, alespoň při porovnání s konkurencí, ale na poměry monstrózních AMG jde o nejpřívětivější jednotku, která má sympatický projev a skvělý zvuk. Verze s kompresorem má extrémní sílu a auta s tímto motorem chtějí neustále pálit pneumatiky. Jsou to ďáblové, kouzelní ďáblové.
6,2litrový V8 (M156) s atmosférickým plněním je největší AMG legenda. Má skvělý zvuk, s chutí se točí až k omezovači a rychle reaguje na plyn. Ne nadarmo se o něm říká, že jde o jeden z nejlepších osmiválců všech dob.
Jeho nástupcem je 5,5litrový V8 BiTurbo (M157), který jede jako zblázněný. Má neuvěřitelnou sílu v celém spektru otáček, ale někomu může chybět ostrost a výkonnostní špička.
Nejmodernější 4,0 V8 BiTurbo s označením M177 (vychází z něho i sportovnější M178 do AMG GT) má to nejlepší ze všech světů. Disponuje silou jako 5,5 V8 BiTurbo, ale k tomu přidává lineárnější nástup výkonu, ostřejší reakce na plyn a větší chuť po červeném poli otáčkoměru. Kromě vozů AMG se montuje i do exkluzivních aut Aston Martin.
Jaké AMG motory jsou nejlepší, co se spolehlivosti týče?
Motor M113 je poměrně spolehlivý, stačí se o něj dobře starat. Mnozí si myslí, že M156 je servisní past, ale to není úplně pravda. Problémové byly pouze první verze, u nichž praskaly šrouby hlavy válců – to je vhodné preventivně vyřešit, jinak může dojít k fatálnímu poškození motoru. U M177 se objevuje cvakající relé, které však autorizované servisy považují za normální. Nejčastějším neduhem je vadný termostat. Občas se mohou vyskytnout i drobné netěsnosti. Nutno podotknout, že tyto motory vyžadují nadstandardní péči, co se kvality paliva, olejů a intervalů jejich výměny týče.
Nejhorším osmiválcem od AMG je M157. Trpí na vydírání válců a natahování rozvodových řetězů. Velký vliv má to, jak se řidič k motoru chová, ale také způsob a kvalita servisu. Důležité je motor poctivě zahřívat, dochlazovat a měnit olej dříve, než předepisuje výrobce. I při svědomité péči se však s rostoucím nájezdem nákladným opravám obvykle nevyhnete.
Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!
Autor: Adam Václavek / WikiCARS.cz
Foto: Adam Václavek / WikiCARS.cz





