Žijeme v zajímavé době, kdy nejslavnější sportovní auta prochází elektrifikací, jiná bohužel nadobro končí. Proto jsme se rozhodli vybrat 3 z nich, do kterých si myslíme, že se vyplatí investovat. Nejen kvůli tomu, že by mohla být dobrým uložištěm peněz, ale zároveň vám budou dělat obří radost.
Mercedes-AMG C 63 S W205
Mercedes-AMG aktuálně nabízí C 63 S E Performance generace W206/S206 (sedan/kombi). Má sice extrémní výkon 680 koní a točivý moment 1020 Nm, avšak nikoli z dvojitě přeplňovaného osmiválce, nýbrž z turbo čtyřválce o objemu 2.0litru, který je součástí plug-in hybridního ústrojí. To se příliš nelíbí zákazníkům, kteří si oblíbili předchozí generaci W205 s 4.0 V8 BiTurbo, ti proto často novým modelem opovrhují a hledají starší kousek v co nejhezčím stavu. To by mohlo znamenat, že ceny AMG C 63 s tímto působivým agregátem už by nemusely příliš klesat. Vrcholná varianta C 63 S disponuje výkonem 510 koní při 5500-6250 ot./min. a točivým momentem 700 Nm při 1750-4500 ot./min. Motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT, která síly posílá na zadní kola, mezi nimiž je samosvorný diferenciál. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 4.0 sekundy a s příplatkem Driver’s package jede maximální rychlostí 290 km/h. Tuto vrcholnou variantu lze pořídit od 800 000 Kč. Do karet hraje i fakt, že jde o poslední Céčko od AMG s pohonem zadních kol.
Porsche 911 Carrera GTS 991.1
Porsche 911 Carrera GTS 991.1 je opomíjeným zástupcem rodiny 911. Všichni se modlí k 911 Turbo S či GT3 RS, avšak v „koutě“ se krčí verze, která je pro mnohé tou absolutně nejlepší. GTS generace 991.1 je totiž posledním GTS, které má atmosféricky plněný motor. Díky němu je brutální pilou, která dokáže zježit chlupy po celém těle. A lidé si to začínají uvědomovat, takže ceny už rostou. Abyste si ho mohli pořídit, musíte si nachystat alespoň 2 000 000 Kč. Nejlepší volbou z pohledu „investice“ jistě bude zadokolka s manuální převodovkou, ale to už jsme minimálně u 2 500 000 Kč. Pohon GTS zajišťuje 3.8litrový šestiválec boxer s atmosférickým plněním, který produkuje výkon 430 koní při 7500 ot./min. a točivý moment 440 Nm při 5750 ot./min. Síly přenáší rovnou sedmistupňová manuální převodovka, která v našem vybraném případě pohání zadní kola, mezi kterými je samosvorný diferenciál. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 4.4 sekundy a zastaví se až při 306 km/h.
Audi R8 Coupé 4.2 FSI Quattro
Audi R8, všichni znají verze s 5.2litrovým V10, který mimo Audi využívají i vozy Lamborghini (Gallardo a Huracán). Málokdo si vzpomene na původní 4.2 FSI Quattro s menším V8. Znalí však vědí, že právě tato verze je označována za tu nejlépe ovladatelnou, obzvláště s šestistupňovou manuální převodovkou. To znamená, že R8 s osmiválcem už zřejmě na ceně dolů jen tak nepůjde. Tento motor má výkon 420 koní při 7800 ot./min. a točivý moment 430 Nm při 4500-6000 ot./min. Říkáte si, že to není moc? Možná, ale díky pohonu všech kol to stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 4.6 sekundy a k maximální rychlosti 301 km/h. Ceny R8 V8 šly poslední dobou trochu nahoru, takže i s robotizovaným manuálem R-Tronic si budete muset připravit alespoň 1 000 000 Kč. S manuálem jich je jako šafránu, potřebovat budete přinejmenším o 300 000 Kč více.
Autor: Adam Václavek / WikiCars.cz