40i (B58) – BMW

Přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3.0 litru s názvem B58 je nástupcem jednotky N55. Patří mezi nejpopulárnější motory od BMW vůbec. Tento motor je poměrně úsporný, má sílu v širokém spektru otáček, je spolehlivý a dobře snáší úpravy. Montuje se do polotučných M modelů od BMW, které mají označení 40i/M40i. Často se s ním můžete setkat v BMW 340i F30, kde produkuje 326 koní, v 540i G30 má 340 koní a v M340i dokonce 374 koní. Tento motor bývá zpravidla spárován s velmi spolehlivou automatickou převodovkou Steptronic, kterou pro BMW dodává renomovaná společnost ZF. Na co si dát pozor? Záleží na přesné verzi motoru, ale například 540i G30 trpí na tekoucí vodní pumpy, vyskytnout se může problém s těsněním okolo víka ventilů. Ojedinělým neduhem je špatný ventil odvětrání klikové skříně. Výrazněji ojeté kusy mohou mít trable se solenoidy systému Vanos. U mnoha kusů se musíte smířit s poměrně rychle ubývající chladící kapalinou, tu je potřeba hlídat a dolívat. Velkou výhodou je, že tento motor spolehlivě snáší nemalé úpravy, kdy lze výkon pohodlně zvednout na výkon výrazně přesahující 400 koní.

2.0 TDI (EA288) – koncern Volkswagen Group

Motor 2.0 TDI patří mezi ty nejznámější na našem trhu. Jeho 110 kW verze najdete převážně ve vozech Škoda Octavia III, Škoda Superb III, VW Golf VII, VW Passat B8 a tak dále. Tato jednotka má příjemný projev, je dostatečně silná, pyšní se ukázkovou spotřebou a je i poměrně spolehlivá. Tyto motory může potrápit hlavně chlazení, kdy se nevhodnou chladící kapalinou zalepí vodní pumpa a motor se přehřeje. Neudělal-li tak majitel před vámi, vezměte pár tisíc, chladící soustavu nechte propláchnout a nalít do ní novou chladící kapalinu. Můžete si tak ušetřit hodně starostí. U kusů s nájezdy okolo 300 000 kilometrů už se můžete setkat s prasklým filtrem pevných částic, což může zničit i EGR ventil. Takové auto bude kouřit pod plynem a jeho výfuk bude černější. Naštěstí, tato závada se dá bez větších problému odstranit. Se správnou údržbou tyto motory zvládají nájezdy přes 500 000 kilometrů

Autor: Adam Václavek/WikiCars.cz