Ačkoliv se BMW M2 začalo vyrábět teprve v roce 2016, už teď je ikonou.
BMW M2 první generace (F87) se prodávalo v letech 2016-2021, přičemž jde o nepřímého nástupce 1M Coupé (E82). Jde o skvělé řidičské náčiní, které jako by bylo stvořené pro okreskové dovádění a jízdu driftem. Je to poměrně čitelná a dobře ovladatelná hračka, alespoň do té doby, než se rozhodnete upravovat. Pak se změní v šílenou bestii, což platí i pro kousek, který jsme nedávno dovezli z Německa. Ten má software Stage 2 od ETTL Motorsport, což zvyšuje výkon z 410 na 540 koní. Točivý moment stoupl z 550 na 700 Nm. Tyto síly přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka, poháněna jsou zadní kola, mezi nimiž se nachází samosvorný diferenciál.
540 koní o síle 700 Nm se umí pěkně rozvášnit.
Jako první člověka zaujmou nabroušené reakce na plyn. Je-li motor ve sportovním režimu, tak reaguje na sebemenší pohyb plynu, což ještě zvětšuje respekt k 540-hlavému stádu koní. Plyn na podlahu, otáčky letí do 7000 a zadek lítá ze strany na stranu. Výbušnost motoru je znát i ve spodním spektru otáček, takže na plyn opravdu opatrně. Oknem se dovnitř dere vůně spálených pneumatik, ale i zvuk připomínající bouřku. Řadový šestiválec o objemu 3.0-litru dopovaný dvojicí turb řve, syčí a prská. Kolem stovky se prožene do 4 sekund a maximální rychlost takto upraveného auta překračuje 300 km/h. Dynamikou se tak vyrovná nejednomu supersportu za více než dvojnásobnou cenu.
Nezůstalo to jen u zvyšování výkonu, nový je i podvozek s geometrií.
Líbí se mi, že si lze upravovat rychlost řazení převodovky, takže umí být fajn společníkem při normálním, ale i tom extrémně rychlém jezdění. Příjemné je i řízení, které dává jasně vědět, co se zrovna děje pod předními koly. Řízení se zlepšilo po nainstalování podvozku H&R a přenastavení geometrie. To mimo jiné zajišťuje i absurdní dávku přilnavosti, takto upravené BMW M2 se totiž nezalekne ani závodních okruhů. Chcete jezdit čistou stopu? Jak je libo. Chcete lítat dveřmi napřed? Žádný problém. Záleží jen na tom, jak jste odvážní při deaktivaci elektronickým asistentů.
Interiér je ergonomicky dobře promyšlený.
Co se interiéru týče, ten nepatří mezi ty nejkvalitnější, občas v něm totiž nějaký plast zavrže. Naopak chvályhodná jsou sedadla, pozice za volantem, volant nebo rozmístění ovládacích prvků. Dokonce i zadní sedadla se dají docela v pohodě využít pro děti či na kratší trasy. Kufr disponuje objemem 390 litrů. Jezdit s ním denně? Zvládnul bych to úplně v pohodě, dokonce i po ucpané Praze. Dokonce i spotřebu lze srazit pod 10 l/100 km. Jen naladění nového podvozku je poněkud tužší.
Ačkoliv BMW potkáte na každém rohu, M2 Competition budí velký rozruch.
Kdo by si myslel, že černé BMW na ulici málokoho osloví, je na omylu. Obzvláště se sníženým podvozkem jde o dravě vypadajícího padoucha, který dělá rozruch, po nastartování se tento WOW efekt několikrát násobí. Neztratí se ani v partě dražších aut, jakými jsou třeba sourozenec M4 Competition nebo taktéž německé Porsche 911.
Málokteré auto umí nabídnout takový adrenalin.
Řídil jsem hodně aut, už to bude dost přes 1000, takže mě málokteré překvapí nebo vyděsí. BMW M2 Competition od ETTL Motorsport se povedlo obojí. M2 mě baví už v základu, ale po úpravách je to jiná liga, dravec, kterého neukočíruje jen tak někdo. Jsme rádi, že jsme měli čest tento stroj nejen dovézt, ale se svolením majitele i projet a otestovat. Děkujeme.
Přečtěte si také recenzi na Jaguar S-Type R
Jaguar S-Type v Česku není příliš známý, což je škoda, protože jde o plnohodnotného rivala pro vozy Audi A6, BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E. Ve svém vrcholném provedení R pak konkuruje velikánům jako Audi RS 6, BMW M5 a Mercedes-Benz E 55 AMG. Díky tomu, že není tak známý a populární, má jednu velkou výhodu, jeho ceny jsou mnohem nižší než u zmíněných Němců. Pokračování…
Autor: Adam Václavek / WikiCars.cz