Testovaná Tesla Model S 90D mě překvapila stabilitou v zatáčkách
Jízda s ojetou Teslou Model S 90D přináší hlavně při nižších rychlostech velmi tichý a příjemný zážitek. Ve městech a na okreskách vás pohltí absolutní klid, který však ve vyšších rychlostech na dálnici narušuje lehký aerodynamický hluk – pravděpodobně kvůli prosklené střeše. Vzduchový podvozek nelze nastavit co do tuhosti, to dělá automaticky, manuálně přes infotainment se mění pouze světlá výška (od 13 do 17 cm). Komfort je na vysoké úrovni především ve vyšších rychlostech. Při pomalých městských tempech se můžete setkat s propouštěním rázů od ostrých příčných nerovností, což je známým neduhem starších vzduchových podvozků. Při svižnějším tempu potěší minimálními náklony karoserie, dobrou přilnavostí a z toho plynoucí ovladatelností. I přes hmotnost přesahující 2,2 tuny se Model S v zatáčkách chová překvapivě agilně.
Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!
Tesla Model S 90D poskytuje solidní dynamiku, z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy
Zrychlení? V běžném provozu budete patřit mezi ta rychlejší auta. Akcelerace Tesly Model S 90D sice není úplně šokující, ale rozhodně se řadí k nadprůměru – zrychlení z 100 na 200 km/h zabere 16,65 sekundy, což odpovídá dynamice sportovně laděných elektromobilů, jako jsou MG4 XPower nebo Mustang Mach-E Rally. Největší předností je ale okamžitá reakce a pružnost, díky které je předjíždění mimořádně snadné. Z 0 na 100 km/h zrychlí za působivé 4,4 sekundy.
Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!
Interiér Tesly Model S zaujme jednoduchostí
Přední sedadla nabízejí dostatek prostoru a příjemné sezení, ale vzadu k nejpohodlnějším autům nepatří. I když Tesla nabízí tři plnohodnotná zadní místa, komfort při delších cestách není ideální – sedáky jsou nízko, podlaha naopak vysoko a cestující s výškou kolem 185 cm budou mít málo místa pro hlavu. Spousta odkládacích prostorů je mezi řidičem a spolujezdcem, ale schází například přihrádky ve dveřích. Výhodou jsou dva kufry – přední má 150 litrů a zadní 793 litrů. Kkufr se otvírá celý, jde tedy o liftback, který můžete nazvat i čtyřdveřovým coupé.
Infotainment s velkou obrazovkou působí i po letech moderně a ovládání je intuitivní. Reakce systému jsou rychlé, často svižnější než u některých novějších elektromobilů. Noční jízdy zvládá Model S díky LED světlometům bez problémů – v době svého vzniku patřily ke špičce.
Máte zájem o podobný vůz? Kontaktujte nás!
Přečtěte si také Tesla Model S s 225 tisíci km – V jakém je stavu? A co spolehlivost? Kolik stojí nová baterie?
Tuto Teslu Model S jsme aktuálně zařadili do prodeje. Jde o komfortní a praktický elektromobil s vysokým dojezdem, který jsme koupili hlavně kvůli jeho skvělému stavu. Více o náročnosti servisu, degradaci baterie apod. se dozvíte v tomto článku. Pokračování…
Autor: Adam Václavek / WikiCARS.cz