BMW řady 3 generace G20 vyráběné od roku 2018 se stává lukrativní ojetinou. Možná si myslíte, že ideálními motorizacemi jsou šestiválce 330d a M340i, ale omyl, my si nejvíce oblíbili 330i s přeplňovaným čtyřválcem, který nahradil ikonické šestiválce z dob dávno minulých.
BMW 330i M Sport je lehčí než sportovněji střižená verze M340i, takže v zatáčkách je přinejmenším vyrovnaným soupeřem
330i G20 má motor s označením B48, který se mimo jiné modely BMW nachází i v japonském sportovním coupé Toyota Supra. Tento 2.0litrový turbo čtyřválec produkuje výkon 258 koní při 5000 ot./min. a točivý moment 400 Nm při 1550 ot./min. Ten má překvapivě bleskurychlé reakce na plyn a autu propůjčuje úctyhodnou dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. K tomu potěší peněženku ukázkovou spotřebou, kterou lze držet mezi 5 až 8 litry. Díky nízké hmotnosti 1653 kilogramů, a to u verze s pohonem všech kol xDrive, se můžete těšit i ze skvělé ovladatelnosti při rychlé jízdě, obzvláště u kousků s příplatkovým paketem M Sport.
A co ten zbytek? Interiér je docela útulný, ale obzvláště při srovnání s vyšší řadou 5 nepotěší několik laciněji působících plastů. Naopak vynikající je infotainment iDrive. Jelikož jde o největší Trojku historie, dovnitř si pohodlně sednou 4 dospělí. Kufr má objem 480 litrů.
BMW 330i G20/G21 se zatím jeví jako nadprůměrně spolehlivé
Další výhodou je, že motor B48 je nadprůměrně spolehlivý. Nadmíru trvanlivá je i osmistupňová automatická převodovka Steptronic, kterou dodává společnost ZF. Trochu horší to je s pohonem všech kol xDrive, který je náchylný na správný rozměr kol/pneumatik a stav podvozku.
Rádi byste si nechali ojeté BMW 330i G20 nebo jiné auto dovézt z Německa, Belgie či Holandska? Neváhejte nás kontaktovat!
Více o tomto autě se dozvíte v recenzi na webu WikiCars.cz.
Autor: Adam Václavek, WikiCars.cz